Tuesday, July 17, 2007

وقفات جميلة :)


السلام عليكم و رحمة الله

هما شوية حاجات مالهاش دعوة ببعضيتها كده :)


من كام يوم نفسي اكتب بوست بس مستنية لحد ما اغير الثيم بتاع البلوج... عشان نفسي الخلفية تبقى ابيضة... عشان اعرف الون براحتي :d


ربنا يباركلها مها... جزاها الله خيراً كثيراً :):)
بتتعب معايا بجد كل مرة اجي العب في المدونة
:)
ربنا يباركلك يا رب:)


ويسبر
جزاها الله خيراً كثيراً جدا اوى خالص :d
هيا الي عملت البتاعة الي فوق دي ^_^
ربنا يباركلك يااا رب
:)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني حاجة
اختي الصغيرة امبارح ربنا يباركلها يااا رب و يرضى عنها طلعت نتيجتها في الثانوية العامة
في تانية ثانوي نتيجتها عالية ماشاء الله :)
ربنا يكرمها يا رب و يباركلها :)

قولولها مبروووك بقى :d



الي عجبني بقى امبارح و خلاني احس فعلأً بمدى نعم ربنا عليا :)

امبارح ألاء صاحبتي ربنا يكرمها كلمتني بالليل خالص عشان تاخد رقم جلوس اختي تحاول تطلعلهالها على النت
:)
و بعديها بشوية لاقيت رحاب بتكلمني... مع انها هيا الي عندها اخوها في ثانوية عامة بردو... بتكلمني تطمن على اختي عملت ايه
اخوها ماشاء الله بردو جاب نمرة عالية اوىىى ربنا يباركله يا ر ب:):)
و بعد شوية إيمان و هديل ربنا يباركلهم بجددددد فضلوا معايا على المسنجر و بيحاولو هما كمان يطلعوا درجات اختي
:)
الذ حاجة ان إيمان طلعت درجات... و رحاب مطلعة درجات تانية خااااااالص
و هديل تقولي اصلأً رقم الجلوس ده غلط :d
:):)
صاحبتي التانية سلمى كلمتني من و هيا مسافرة عشان تشوف اختي تتطمن عليها


بجد ربنا يكرمهم يا رب و يجازيهم خيراً كثيراً
:)
حلو اوى  الناس دي
:)
بتحس بجد اد ايه هما جمال و طيبين

مع ان مش فيهم كتير يعرفوا اختي شخصياً... بس هما حلوين فعلأً ربنا يباركلهم يا رب
:):)



ـــــــــــــــــــــــــــــــ


اخر حاجة بقى ... هيا وقفة معايا انا مش تبع الوقفات الجميلة :)

النهاردة لاقتيني عمالة افكر في حاجات كتيرة قوى ايه الي بيحصل و مين عمل ايه
لاقيتني عمالة افكر في الحاجات اللي اكتسبتها و الحاجات اللي خسرتها على الكام سنة اللى فاتو

و لاقيتني في تفكيري بلوم الناس اللي حواليا!

يعني اقول مثلاً ان اهلي هما السبب في كذا و كذا عندي
و اصحابي السبب في كذا
و انا بقيت كده لما حصللي كذا و كذا من فلان و  فلانة

اتضايقت من طريقة التفكير دي

اللي وصلتله في الاخر
don't blame others for what you don't have


اي حاجة ربنا هوا اللي بيعتهالنا.... الناس دي مجرد الوسيلة و السبب ازاي اللي ربنا عاوزهولي بيوصلي
لو مهارة اكتسبتها ده خير و نعمة من ربنا

لو خلق نقص فيا او انا بقيت اوحش
ده لعيب فيا انا في استقبالي اللي بيحصلي
ماينفعش افضل الوم اللي حواليا و اقول انهم السبب انى لسه ماكتسبتش كذا او كذا


انا بس الي مسؤولة عن حياتي و استقبالي لأي شئ هوا اللي بيصحله او اللي بيبوظه

بس كده :)

28 comments:

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

انا مستنيكى لما تخلصى

وربنا يكرمك انتى وممها...

الف مبروك لاختك ولكل الناس يا اخيتى ربنا يكرمك يارب

المجاهدة said...

معلش البوست طلع ربعه من غير ما كنت لسه اخلصه :d

جزاك الله خيراً يا اخي :):)

safa7_karmooz said...

الف مبروووووووووووووووووووووووك لاختك..

عقبال الجامعه ان شاء الله

ومبروك التيبم الجديد..

والصورة بتاعت الاخ المبتسم بانشكاح ده...عسولة اوى

وممممممممممممممممممممم

وربنا يخليكى لاصحابك والعكس صحيح :D

حلاوة النجاح حضرتك

المجاهدة said...

الله يبارك في حضرتك :d
عقبال اي حد تعرفوه ثانوية عامة :d


و ااه الصورة دي كذا مرة اما اشوفها افتكر حضرتك عشان تعليقك عليها اول مرة خالص :d
هوا جميل اوى بيخلي الواحد عاوز يتبسط :d


ربنا يكرمك يا اخي على الدعاء و المرور الكريم
:)
ربنا يباركلك و يرضى عنك يا رب
:)

عصفور المدينة said...

اللهم اهدنا لأحسن الأخلاق لا يهدي لأحسنها إلا أنت
واصرف عنا سيئها لا يصرف عنا سيئها إلا أنت

مبروك للناجحين

سمـــر مــاهر said...

الف مبروووك

اليوم د بيبقى يوم فظظظظظيع

كنت برده قاعده بجيب النتيجه لابن خالى

:D

العيال عجزونا بدرى والله يا جوجو

:D
ربنا يهديهم للكليه اللى فيها الخير

سلام عليكم

FloNa said...

الف الف مبروك لاختك يا مجاهدة


بجد يشرفني اساسا اني اطلعلها نتيجتها بما اني كنت فاتحاها كونترول امبارح

:) :)


احلى حاجة يا مجاهدة فيكي انتك بتفكري كتير اوي

ما شاء الله بحسك بتقضي تلت يومك مثلا في التفكير :D

ربنا يباركلك يارب

محمد محيي الدين said...

الف مبروك لاخت حضرتك يا فندم

شقلبانة برده ثانوية عامة سنة تانية وأدبي ونفسها تدخل اعلام او سياسة واقتصاد بس جابت 90% للاسف وزعلانة

منه لله الانجليزي بقي

ربنا يكتبلها الخير بقي


والف مبروك مرة اخري

بس هي ناوية علي علوم ولا رياضة
ولو علوم ناوية علي طب ولا صيدلة
ولو ناوية علي صيدلة خلوها تصرف نظر خالص :D:D

Rehab Saber said...

بس انا جبتها صح ..:D

ربنا يكرمك يا جوجو

ومبروك للبنوتة السكرة اختك

Alaa said...

جميلة جدا ربنا يبارك فيكي

ياسر سليم said...

مها
ويسبر
اختك الصغيرة
ألاء
رحاب
إيمان
هديل
سلمى

ربنا يباركلهم يارب

و ألف مبروك لأختك الصغيرة
وألف مبروك على التغيرات فى المدونة


والحكمة الإنجليزية
سليمة مية فى الميه

المجاهدة said...

استاذى عصفور المدينة

ربنا يكرمك
الدعاء اللي حضرتك كتبته جميل اوى :)
جزاك الله خيراً :)



سمر

يييييي يوميها بيبقى يوم بشع فعلاً
بس انا فاكرة يوم نتيجتي انا في تانية ثانوى كان مش فارق معايا و دخلت انام :d
الناس بس قعدوا يكموني من قلقهم عقبال ما النتيجة طلعت ف معرفتش انام بسببهم :(
بس انا عن نفسي ماكنش بيفرق معايا الحاجات دي ولا اتوتر ولا اقلق
:d
ابن خالتك عمل اييييه المهم؟؟؟
ربنا ييسرلهم الخير يا رب فعلاً :):)




فلونا

يا عم الكونتروووول انتا :d
والله بجد كنت فرحانة بيكم قوى قوى :)
ربنا يخليكم يا رب و يباركلكم :)

هنبقى محتاجنلكم السنة الجاية بردو ف بلاش تقفلوا الكونترول بانل على كده :d

المجاهدة said...

اخي شقلبان

الف مبرووووك لقشلبانة
والله دي اخبار حلوة اوى :)
بس 90 في ادبي والله كويسة اوى...
حسب مانا فاكرة ان ادبي بيعرفوا يرفعوا الدرجات اوى في تالتة
هيا تشد حيلها بس السنة الجاية و والله نمرتها جميلة ماشاء الله :)
ربنا ييسرلها الخير السنة الجاية:)

اختي بقى.... هيا مش عارفة لسه هتكمل في رياضة ولا هتدخل علوم
و على فكرة.... نفسها جدااا في صيدلة :d
بقعد اقولها هجيبلك ناس متبهدلين هناك تكلميهم و تشوفي قدرك بنفسك :d
بس هيا متحمسة اوى ليها عشان نفسها تبقى في الاخر
medical rep
مش بتفكر بقى في الخمس سنين اللي قبليها :d
بس هيا لسه مش قررت اوى لأنها عاجبها بردو اعلام... و بتفكر في كمبيوتر ساينس عشان بتحب اي حاجة جرافيكس و كده...
ربنا ييسرلها تعرف توصل لقرار مناسب ليها قبل السنة الجاية
:)


((سمر حسيت فعلاً دلوقتي اننا عجزنا اوى :d))





يا كاااات

والله كل ما افتكر انتو التلاتة كل حد بيجيب النتيجة شكل و كل حد بيرد رد مختلف اقعد اضحك جداا :d
ربنا يباركلكم يااا رب:)

المجاهدة said...

اخي علاء

ربنا يكرمك يا اخي على التشجيع الدائم :)
عقبال عندكم :d



اخي ياسر سليم

:):)
حضرتك لميت كل حاجة ماشاء الله
:)
جزاك الله خيراً يا اخي :)
ربنا يكرمكم جميعاً هنا
و يكرمهم هما كمان

و انا معاكم بالمرة :d

Unknown said...

ألف مبرووك لأخو حضرتك
:)

وألف مبروك الثيم الجديد

الشهيده said...

الف الف مبرووووووووووووووووك حبيبتي المجاهده لاختك

وبجد التدوينه بتاعتك جميله اوي
ومبروك علي التييم الجديد

المجاهدة said...

اخي عمرو

الله يبارك في حضرتك :)
عقبالكم :d

بس دي اختى :d
اخويا ساب الحاجات دي كلها خالص من زماااان :)



الشهيدة

يا عم منورنا هنا والله ^_^
الله يبارك فيكي يا جميلة
:)
ربنا يكرمك يااا رب

FloNa said...

ميديكال ريب اييييييييييه يا بنتي

ده الرجالة بتحاول تهرب من الشغلانة دي لما فيها من ذل شديد


مينفعش خااااااالص طبعا -_-


اديهاني اكلمها البنوتة دي :)

ma 3lina said...

مبارك ألف مبارك للناجحين وعقبال الكليات
:)
أنا مش فاهم هو البنر اللي فوق ده من تصميم واحدة صاحبتك اسمها ويسبر ؟؟ ولا اختيارها ولا إيه بالظبط ؟؟

Maha said...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ويبارك فيك يا بنتي :)

هو أنا عملت حاجة يا بنت انت :P
بطلي مبالغة بقى :P

التصميم الجديد تحفة .. مبروك يا صديقتي الصدوقة

ومبروك لأختك .. والحمد لله على نعمه الكثيرة ومنها الأصدقاء الصالحين

وآخر فكرة كان عندي زيها شوية .. بس مش بلوم اللى حوليا لكن كتير أنسى أقول قدر الله وما شاء فعل .. الحمد لله إن الواحد بيتدارك نفسه

ربنا يرحمنا برحمته

في أمان الله

كش ملك said...

الف الف مبروك

عقبال التخرج لأختك


اصلا الثانوية العامة دى فظيعة


يلا الحمد لله

مشروع انسان said...

اولا الف مبروووووووك لاختك وربنا يسهلها طريقها
ثانيا برضه مبروك على اصدقائك دول الظاهر انهم بيحبوكى اوى ربنا يباركلك فيهم
ثالثا بقى الموضوع ده بيعانى منه جدا انى ارمى عيوبى ومشاكلى على الاخرين وبرا نفسى انا من كل حاجة وعلى فكرة اغلب الناس كده بيحبوا يبانوا قدام نفسهم انهم ملهمش ذنب فى اى حاجة محدش يحب يبقى صغير قدام نفسه بس ده طبعا غلط لان كده عمر ما الواحد هيحل حاجة لان بداية حل المشكلة هو الاعتراف بيها اما اذا رمتها على الناس عمرها ما هتتحل اكيد ممكن يكون الناس طرف بس انا الطرف الاكبر

المجاهدة said...

فلونا

لا لا ذل ايه يا بنتي بس
:d
هما بيتعبوا ااه... بس والله متدلعين
بيسافروا و يتظبطوا عربيات و موبايلات تبع الشركة و اخر فل :)
اصلنا نعرف كتير قوى منهم دكاترة صغيرين و دكاترة كبار
و اتكلمنا معاهم كذا مرة نسألهم على نظام شغلهم
ااه بيتعبوا
بس اختي داخلة دماغها اوى :d
بس هيا لسه مش قررت مية في المية..
ربنا ييسرلها :)


اخي ما علينا

الله يبارك فيك يا اخي :)
عقبال عندكم :d
البنر اللي عملته اسمها ويسبر ااه :)
صاحبتنا و ده اسمها على النت :)
http://www.blogger.com/profile/14592628258712733103
:)
ربنا يباركلها في الموهبة دي بتعرف تعمل حاجات حلوة اوى :)

المجاهدة said...

مها باشا

:)
الله يابرك فيكي يا مها و يكرمك :):)

اااه يا شيخة فعلأً
الواحد بينسى يقول قدر الله و ماشاء فعل
و ننسى كمان نفكر ان اياً كان اللي عندنا هوا ده اصلح حاجة لينا
لو عندنا اكتر من كده كان هيبقى شر لينا
و لو اقل من كده كان بردو هيبقى شر لينا!

يلا خير خير
ربنا يعزك :):)



اخي محمد

الله يبارك فيك يا اخي :)
ربنا يكرمك و يباركلك
اااه الثانوية العامة كانت مش لذيذة اوى بالذات سنة تالتة -_-
ربنا يطلعهم منها بسلام ..



اخي امام الجيل

الله يبارك فيك يا اخي :)
ربنا يباركلك و يعزك..
عقبال كل اللي تعرفوهم بردو :)

كلام حضرتك سليم جدا اتفق معاك تماما فيه
اول خطوة انى اعالج مشكلة انى اعرف اصلأً انها موجودة....
و هما طول ماهما بيرموا الغلط على الناس عمرهم ما هيعرفوا هما الغلط منهم في ايه ولا هيعرفوا يعملوا حاجة يصلحوا بيها عيوبهم ولا يرتقو بأنفسهم


ربنا يعزك يا اخي:)

Anonymous said...

ازيك يا مجاهده

الف مبروك لاختك وعقبال السنه الجايه ان شاء الله

انا نفسي من زمان اتعرف عليكي اوي

المجاهدة said...

دي حاجة تسعدني :)

ربنا يكرمك على المرور و المباركة :)
عقبال عندكم :d

Anonymous said...

انا معاكي على المنتدى كل الطلبه انا سماسم
مش عارفه اذا كنت فاكراني ولا لا
بس مش مشكله بس انا فعلا نفسي اتعرف عليكي

المجاهدة said...

ايوة طبعأً عارفاكي :):)
ابعتيلي ميلك طيب في رسالة خاصة و نتحدث :d