Sunday, July 8, 2007

تاج تاني :)

السلام عليكم و رحمة الله
بقالي كتيييير مش كتبت حاجة هنا
:)

عندي تاج بقاله عشر سنين تقريباً... من حبيبة مستنية الفرج و من اخ عمرو في هايبر مايندس



بس الاول... للي يحب يجرب :)
فيه امتحان كده صغنون بيوريك اد ايه مدمن البلوج :d
و طلعت مدمنه :)
78%How Addicted to Blogging Are You?

Mingle2 - Online Dating



ابقو شوفوا كده و نشوف مدى ادمانكم انتو كمان :d

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نيجي للتاج بقى :)




انت مين؟

:)
زي ما كاتبة في البروفايل بالظبط!
فتاة... لا أزيد عن بقية الخلق في اي ميزة... إلا في مزية واحدة.. خلقها الله فيّ... و هي سبب وجودي... ولا أقل عن اي من خلقه في شئ.. إلا في بضع عيوب.. اضافتها إليّ نفسي و سوء أعمالى
:)


مين اكتر 6 اشخاص بتحبهم؟



:d
سؤال غريب جدا
ﻷني بحب كتير جدا الحمد لله... درجات حبهم عندي بتتفاوت اكيد
و اكيد فيه ناس بحبهم اكتر من التانيين.. بس انا نفسي مش مرتباهم في مخي اوى
:)

يعني فيه كمان منهم احياء... و فيه منهم توفاهم الله... و فيه منهم كانوا ايام زمان بس من كتر ما قريت عنهم حاساني عايشة معاهم و حبهم متملك في قلبي حب صادق مش تهريج...
و فيه حبهم بيزيد مع الوقت!


ايه السؤال ده :d



انت سعيد؟

ياااااه... جدااا الحمد لله :):)
الواحد كل شوية يلاقي حاجات تبسطه اكتر...
و لما بكون متضايقة... بلاقي حاجات اكتر تبسطني

غير انى فعلاً طفلة... بيتضحك عليا بمصاصة :)
يعني ممكن حاجة جامده تكون حصلتلي و انساها تماما و اقعد مبسوطة عشان حاجة تانية صغيرة حصلت
و مش بحب اسيب فرصة كبيرة حلوة تعدى غير لما انشكح منها جدا جدا :d

الحمد لله :):)


لو اجتمعت انا وحسني مبارك في غرفة واحدة؟

:)
لو ربنا قدرني يعني... هقول كلمتين سمعتهم من الشيخ الشعراوى... عجبوني اوى اوى :)
الفيديو ده كان بعتهولى من فترة اخ محمد... و كل شوية اقعد افتكر نفس الجملتين

إن كنت قدرنا... فليوفقك الله
و إن كنا قدرك... فليعنك الله على ان تتحمل

:)
الواحد بس بيخاف في المواقف دي يكون بيقول كلام كده و خلاص... و اول ما يبقى في الموقف نفسه يحصله حاجات تانية ! :s


لو معاك مليون ونص جنيه......تعمل بيهم ايه؟
:d
صيغة السؤال مبينة انه مليون جنية.. و معاهم نص جنية
:d

انا مش بعرف اتعامل مع الارقام الكبيرة اصلا... بس ساعتها نبقى نفكر :)
بس الي نفسي فيه فعلاً... مشروع ضخم عشان اطفال الشوارع
ف لو فيه امكانية و ناس و افكار.... ربنا ييسر
:)

بتحب مصر؟
ياااااااااه جداا :):)
البلد دي حلوة اوى :)
و اهلها طيبين اوى و كيوسين اوى اوى :)
و كل مرة حد اعرفه ساكن بره يقعد يقولي الشعب هنا مش عرافة عاملين ايه كده مالهم!

بس احنا عندنا كويسين :)
ااه فيه كتير باظوا و ضاعو و اخلاقهم بقت وحشة و سلبيين
بس فيهم خير بردو كويس:)
و الي كويسين ... قليلن ااه.. بس كويسين اوى اوى :)

كفاية ان مصر فيها خير اجناد الارض :) الرسول عليه الصلاة و السلام هوا الي قال كده :):)


بتحب البنات؟

السؤال ده غريب جدا جدا :d

اصلأً يعني هوا متوجه لمين بالظبط؟؟؟
و بعد ما يتوجه ايه اللي مطلوب منه؟؟؟


بس يلا ماشى :)
ااه بحب البنات :)
ماحبهمش ليه يعني هوا انا صغيرة!!
:)


انت مسلم ؟
الحمد لله :):)

ليه؟
السؤال ده لوحده فيه رغي كتير قوى
:):)

مممم
اولاً... الحمد لله اتولدت في بيت مسلم
نعمة كبيرة قوى... ﻷني ليا اصحاب مش مسلمين بجد كل ما افكر في حالهم اقول الحمد لله انى في بيت مؤمن بربنا و بابا كان بيقولنا على الصلاة من زمان اوى ... الحمد لله :)


لما كبرت و بدأت ادور بقى و افكر.. و اعرف ايه الي بيحصل و ايه الدين و ليه بنصلي
حبيت اوى اوى الاسلام
و كنت بعديها بستغرب جدااا اما اشوف حد مش مسلم
بحسهم ساذجين... اتضحك عليهم بمعنى اصح :lol:


غير كده....
وَوَصَّى بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى لَكُمُ الدِّينَ فَلا تَمُوتُنَّ إِلا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ

الحمد لله على نعمة الإسلام و كفى بها نعمة


مين اكتر شخصية ما تقدرش تستغنى عنها في حياتك؟وليه؟

مممم
هوا ان من زمان كنت اتعودت ان فيه كتير قوى بيمشو في حياتي... و كل ما احس انى معتمدة على حد بشكل كبير بعديها بشوية يمشى او بيفقد الثقة عندي او كده:)
ف عودت نفسي من زمان انى ماكونش معتمده على حد بشكل كبير كده
يعني ماعنديش انى احس انى اموت لو فلان مش موجود :) حتى لو فلان ده مين
:)
بس هيا فيه نقطة...
ربنا بيبعتلنا ناس عشان يفيدونا و يساعدونا.. يا اما هما بيقدمولنا حاجة جديدة... يا اما بناخد بيهم ثواب لما احنا الي نديلهم حاجة جديدة
و طالما فيه ناس معينين دلوقتي في حياتي هما دول الي ربنا باعتهملي... يبقى هما دول الي انا محتاجاهم اوى دلوقني
ف بحاول استفيد من كل شخص منهم على قد ما اقدر...
و بعد كده يجي ناس بعديهم هستفيد منهم بردو في الجزء ده من حياتي

و كده :)


ايه اكتر موقف محرج اتعرضت ليه في حياتك؟واتصرفت ازاي؟
الناس بتحب الحاجات دي اوى مش عارفة ليه :d

والله ما فاكرة اي حاجة فيهم دلوقتي :):)

بس مؤخراً... يعني بقالي بتاع تلات اربع سنين كده... اي حاجة بتحصل محرجة بحاول اتألم عليها

يا اما بقعد اضحك مع الناس عشان ماحسسش نفسي انهم بيضحكو عليا... ﻷ ده انا كمان بضحك اهو :)
او اني اعدي الموضوع من غير ما اعمل اي حاجة لا ابين انى محرجة ولا ان الموضوع كبير

ف عادي يعني الدنيا بتمشى اهي كويسة :):)



ه الأمنية اللي بتدعي ربنا دايما انه يحققها لك؟
ييييييييي كتيييير :):)
اصل الدعوة مش بفلوس :d
غير ان الواحد كل ما دعوة تتحقق يلاقي انه عاوز اكتر
:)

مممم بس الي دايماً بدعيها ... اللهم اجعلني كما تحب
و اخلص القرأن...
و الشهيد بقى و ابوه و الناس دي :d


تمرر التاج دة لمين؟
التاج ده انا شفته عند مصر كلها تقريبا
:(
ماعرفش مين لسه ماجاش عليه!

مممم
و الي اعرفهم لسه ماجاش عليهم اصلاً ماجاوبوش على تاجات من عشر سنين فاتت ف مش هحط ده كمان عندهم!

ممم
طيب ممكن لو حد عدى هنا و لسه ماجوبش عليه يجاوبه
:)

بالشفا :d



سلام عليكم :)

17 comments:

Maha said...

اجابات جميلة جدا

وفي الاختبار انت أكتر مني بواحد في المية بس :D

يعني مفيش مشاكل .. نسبة الخطأ :D

ربنا يبارك فيك يا صديقتي ويا أختي

عصفور المدينة said...

أنا استغربت إن حضرتك وأستاذة مها جايبين درجة زي بعض في ادمان التدوين وأنا أرى تشابه كبير بين المدونتين ربنا يكرمكم

أجمل إجابة عجبتني في التاج

يا اما بقعد اضحك مع الناس عشان ماحسسش نفسي انهم بيضحكو عليا... ﻷ ده انا كمان بضحك اهو :)

وهي دي أقوى نقطة ممكن تخلي شخصية الإنسان قوية ضد الصدمات

عصفور المدينة said...

الله المستعان
وأنا ايضا
78%

Rehab Saber said...

تبارك الله

بس عايزة اقولك حاجة

البوست اللى قبل ده رائع

Alaa said...

انا 82%

مشروع انسان said...

السلام عليكم
اعتقد ده اول تعليق ليا فى المدونة بس انا بزورها بين كل فترة وفترة بس مش عارف مبعلقش ليه المهم
اول رد فى اى تاج اشوفه فى الدنيا يقول انه سعيد سبحان الله يعنى كل الناس يقولوا ساعات وساعات وناس تتكلم عن الفرحة والسعادة بس محدش قال انه سعيد ودى نعمة كبيرة جدا لازم تشكرى ربنا عليها بجد ان الواحد يبقى سعيد ويحول حياته لسعادة بتغيير نظرته للامور دى نعمة وفضل من ربنا وربنا يوفقك وتخلصى القران
انا مدمن بنسبة 66% فيه امل يعنى

المجاهدة said...

مها :)

ربنا يكرمك يا رب:):)
اااه شفتيني طلعت اكتر منك بواحد:d
مع انى يعني مش كده يعني :):)

ربنا يعزك يا رب و يكرمك و يباركلك
:)

ماعرفتش احط الصورة زي مانتى حاطاهاﻻ :(






أستاذى الفاضل عصفور المدينة

:)
والله ربنا يعلم اد ايخ بتبسط اما بشوف تعليق من حضرتك:) ربنا يبارك فيك..

مها دي اكتر من اخت بالنسبة لي :) ربنا يعزها و يكرمها و يرضى عنها
و ان حضرتك تشبه المدنة الصغيرة دي بمدونة مها شرف كبير ليا بجد مش كلام و خلاص :)


حضرتك كمان طلعت نفس النسبة :d

الواحد مش لوحده في الحاجات دي :d


وهي دي أقوى نقطة ممكن تخلي شخصية الإنسان قوية ضد الصدمات

صدقت :)

المجاهدة said...

كات باشا :)

ربنا يكرمك يا رب
:)
ااه انا كمان بحب البوست الي فات ^_^
ماقولتيش عملتي انتي كمان امتحان الادمان ولا ﻷ ؟؟ :d


اخي علاء

join the club
:):)
ربنا يبارك فيك يا اخي
:)

يا رب تكون الحاجات دي في ميزان حسناتنا في الاخر :)

المجاهدة said...

اخي امام الجيل

و عليك السلام و رحمة الله :)

اهلاً بحضرتك في المدونة :)
سعدت جدا بمشاركتك هنا بتعقيب :):)



انا كنت بستغرب بردو اوى الناس في ردها على سؤال هل انت سعيد كلهم كانوا بيبقو متضاييقين!!

مش عارفة ليه !!

فيه كتير مش بيحسو باطمأنا من جوا... و ممكن يكونوا بيضحكو كتير و يهزروا كتير... بس من جواهم مش مبسوطين ولا مستريحين
و فيه العكس
ناس تلاقيهم شكلهم يدل انهم مكتأبين.. بس هما من جوا اهدى و احسن من كتير قوى غيرهم!


الحمد لله على النعمة دي :)
من غير الاطمأنان الداخلي ده حاجات كتيرة قوى هتروح من الواحد و عمره ما هياخد باله انهم راحو منه... ﻷنه مشغول انه يقعد يتضايق و يفكر نفسه بأي حاجة تانية تضايقه....

الحمد لله :)


اسعدتني جدا مشاركة حضرتك
:)
و الحمد لله حضرتك لسه ماعدتش خط الادمان القوى :d

safa7_karmooz said...

مممممممممممممممممم

جميل..:)

بعدى اسلم بس

المجاهدة said...

حضرتك منور البلوج :)
بجد بتبسط اوى اما بشوف تعليقات من حضرتك
:)

Maha said...

:)

الصورة يا بنتي تحطيها بنسخ الكود اللى تحت صورة النتيجة بعد ما تخلصي الإختبار وتقومي في مربع إنشاء التدوينة الجديدة تلصقي الكود كله

بس كده :)

ويا عم ده انت تسبقيني إن شاء الله في التدوين .. أنا بثق جدا في عقلك وحكمتك يا بنتي ربنا يبارك لك ويزيدك حكمة ورشد :)

المجاهدة said...

مممم
مش قادرة بقى اظبها ... :)
لما فتحت اللينك تاني قالي اعمل الكويز من اول تاني
لا خلاص بقى اللينك ده كويس
:d

ربنا يعزك يا مها :)
حكمة ايه و عقل ايه
بلاش تتكلمي على ناس تانية مش موجودة دلوقتي عشان مابتقش غيبة :p

ربنا يباركلك يا رب
:):)

Maha said...

ههههههههه

طيب يا عم المتواضع انت

المجاهدة said...

:)
rabena yekremek:)

catroz said...

تعريا جوجو
التاج ده مشمش اللى هى سفاح كرموز بعتهولى من سنه
و لسه مجاوبتش عليه
:D

المجاهدة said...

:d
طيب الحقى جاوبي عليه بقى :d